Nov 26, 2011

JAWAPAN DARI TANGISAN DAN KESENYAPAN YANG MELANDA SAYA KINI


tiba-tiba teringat abah

Al-Fatihah

tersekat nada melepaskan suara

terkesima seketika

abah

maafkan baby

baby sayangkan abah

baby rindukan abah

abah ingat tak dulu-dulu

masa baby merajuk

sebab tak dapat sesuatu yang baby nak

baby fikir kepala baby saja

baby masih ingat lagi

masa malam-malam baby selalu menangis even dah besar panjang

tiba-tiba abah masuk bilik tengok keadaan anak-anak abah

masa tu baby berlakon tidur

lepas abah keluar baby sambung balik tidur

nak tahu tak napa baby nangis?

sebab baby takut abah tinggalkan kami

tapi akhirnya benda tu benar

bila bulan ramadhan datang dan baby balik rumah kan

tiada siapa nak teman baby dengan semua nak pergi terawih

masa pergi kubur baby tak pernah mengalirkan air mata

baby kuat kan?

ye kuat pada luaran

tapi dalaman?

hanya Allah saja yang tahu

abah,

maafkan baby

baby rindu abah

boleh tak baby ikut abah kat sana?

abah tunggu baby ye

semoga abah tenang kat sana

Al-Fatihah

baby simpan gambar ni. sebab abah yang lukis gambar ni. ini harapan abah kan? harapan baby dan kami sekeluarga jugak, tapi tu semua tinggal kenangan. sebab abah dah tak ada kat bumi Allah lagi.

2 comments:

syafa mohamed said...

salam wbt ukhti azlin sayang..

semoga tabah...awk antara insan2 yang masih kuat berjalan walaupun hilang punca kasih sayang yang besar dalam hidup;')

semoga doa dari sini menembusi awan2 di langit untuk sampai ke sana..

salam sayang fillah
syafa mohamed
tanah sakura

Cik Cahaya Kasih Ilahi said...

waalaikumusalam ukhti syafa sayang.

syukran untuk doa dan kata semangat.

moga Allah sentiasa merahmati ukhti.

insyaAllah.

salam sayang fillah syafa.

: )