Oct 20, 2010

MERENUNG LANGIT BIRU


bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaykum wbt..
Salam ukhuwwah wa mahabbah buat sahabat smua..
Bertemu kerna Allah kita jua di sini..
subhanallah..maha suci ALLAH..
terlalu banyak dosa yang hamba lakukan..
terima taubatku ya ALLAH..Allahuakbar..
selamat beribadat dan bermuhasabah sahabat2..
yang baik itu segalanya dr ALLAH..
dan yg buruk itu dari diri ana sndiri..
salam mawaddah...

ALHAMDULILAH.

masih diberikan kesempatan untuk merenung langit biru ciptaan ILLAHI.

langit biru.awan putih.sungguh indah!

memang sangat berseni dan indah ciptaan ALLAH
ALLAH maha hebat!!
: )

cloud_icon Pictures, Images and Photos

“Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang berguna bagi manusia, dan apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi; sungguh (terdapat) tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan.” (Al-Baqarah: 164)

cloud_icon Pictures, Images and Photos

Dan Kami jadikan langit itu sebagai atap yang terpelihara, sedang mereka berpaling dari segala tanda-tanda (kekuasaan Allah) yang terdapat padanya.” (Al-Anbiya’: 32)


cloud_icon Pictures, Images and Photos

“Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal.” (Ali Imran: 190)


tak pasti apa yang diri ini rasa sekarang. sedih, marah, gembira, gelabah, keliru, bimbang. Ada sesuatu yang menjerut perasaan. Banyak benda yang bermain di minda, tetapi bila cuba mula menekan keyboard, semua yang mahu ditaip, tiba-tiba lenyap. Dan sekarang tak tahu nak post apa sebenarnya. tapi kalau ada masalah selalu tengok langit biru. tenang rasa hati ini. syukran ALLAH!




No comments: