May 18, 2010

TAK TAHU


bismillahirrahmanirrahim..


Assalamu'alaykum wbt..
Salam ukhuwwah wa mahabbah buat sahabat smua..
Bertemu kerna Allah kita jua di sini..
subhanallah..maha suci ALLAH..
terlalu banyak dosa yang hamba lakukan..
terima taubatku ya ALLAH..Allahuakbar..
selamat beribadat dan bermuhasabah sahabat2..
yang baik itu segalanya dr ALLAH..
dan yg buruk itu dari diri ana sndiri..
salam mawaddah...

semalam sangat keletihan..
sambut hari guru kat sekolah..
balik rumah pukul 6..
sebelum sampai rumah singgah ambil nanah balik sekolah agama dengan mak..
cari2 tapi tak jumpa..
rupa2 nya tengah solat..
tengah tunggu masa tu pulak..
ada orang kacau..

..nur azlin..
ouh..azlin..
mintak nombor..
dalam kepala fikir..
budak ini kurang sopan..
tak panggil kakak pun..hee..
lepas tu pulak..
suka2 je mintak nombor telefon..
angin saja..

mak sempat gelakkan telatah anaknya yang kena kacau..

blur sekejap~

hurmm..
mungkin budak2 ini ingat alin ini budak darjah 6 kot..
sebab masa 2 masih pakai baju sekolah..kain hitam..
hurmm..
ouh sangat malu..
tapi tak pe..
:)

malam 2 tido awal..
sebab tak tahan sakit..
ekoran masa jatuh dalam hutan hari itu..
Ya Allah!kuatkan alin..
alin xmau orang wisau..
senyap2 sudah~

pengajaran untuk adik2,,
jangan ingat orang yang rendah seperti kak alin sebaya anda..
dan jangan suka-suka mintak nombor kalau tak kenal..
macam mana lau orang 2 dah berpunya..
habis nanti kena marah tak tentu pasal..
[sekadar gurauan untuk meriangkan hati kecil ini]

alin nak ucapkan salam imtihan buat sahabat2 sekalian..

Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:
“Doa itu bermanfaat terhadap kejadian yang sudah berlaku atau kejadian yang belum berlaku. Oleh itu, wahai hamba Allah, hendaklah kamu berdoa.” (Diriwayatkan oleh Ahmad, Ibn Majah dan lain-lain)

2 comments:

nure habibah said...

salam...cntek bl0g adk..akk suke:)..emm adk skit lg ek...

Cik Cahaya Kasih Ilahi said...

salam kak nure : syukran akk..ha a..huu..