Jan 15, 2010

CIKGU-CIKGU DATANG

bismillahirrahmanirrahim...
Assalamu'alaykum wbt..
Salam ukhuwwah wa mahabbah buat sahabat smua..
Bertemu kerna Allah kita jua di sini..
subhanallah..maha suci ALLAH..
terlalu banyak dosa yang hamba lakukan..
terima taubatku ya ALLAH..Allahuakbar..
selamat beribadat dan bermuhasabah sahabat2..
yang baik itu segalanya dr ALLAH..
dan yg buruk itu dari diri ana sndiri..
salam mawaddah...

"baby,,baby,,pergi mandi solat gi"

bangun je dari sebelah abah terus pergi cari baju..
tengah gosok baju tu,,

tiba..
Assalammualaikum..
baby tengok sapa datang 2..

mak!cikgu kita datang!
[jujur cemas]sebab cikgu tak bagi tahu pun nak datang..huu..
takpe2..tenang..huu..

Waalaikumusalam..
jemput la masuk cikgu..
kenapa cikgu tak cakap nak datang..
hee..masih mampu tersenyum walaupun cemas..
:)

cikgu dah duduk..
terus ana pergi berlari ke dapur untuk buat air..
hee..

dh siap!
tiba ada ambulans depan rumah..
huhu..

abah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mereka nak bawa abah pergi mana?
mak cakap nak bawa abah pergi klinik,,
hurmmm..ok..

lepas abah pergi dengan mak naik ambulans..
cikgu2 masuk dalam balik..
sambung perbualan yang terhenti tadi..

cikgu suzanah kata"azlin awak kuat"
hee..ana hanya mampu tersenyum..
huu...
dalam hati hanya Allah sj yang thu..

cikgu aini kata"memang pun lau xde yang cerita tak tahu semua orang..
azlin periang tak sangka pulak dia ada masalah..
masih lagi mampu tersenyum..

cikgu zaiwati kata"memang pun..dah la aktif"
:)))

selepas itu mula la sebuah cerita mengenai abah..
mula2 ingat sakit moden..
tapi rupa2nya sakit tradiosinal..
percaya selepas abah muntah lintah!
yah lintah..
Ya Allah sungguh hebat ujian yang kau berikan kepada kami sekeluarga..
hurmm..
sekarang ini pun ana tak tahu macam mana cerita pasal abah lagi..
kesian abah!
dia terkulai layu..
seperti bunga!
bunga yang kekurangan air,cahaya,baja dan segala2nya!

tadi kkk mesej kak farah..
ye cakap abah xmasuk wad lagi sebab badan ye ada jangkitan kuman!
Ya Allah!
sayu hatiku..
mana taknya..
abah tak mandi sebab dia tak boleh bergerak!
dia semakin kurus!
belakang dia mesti sakit!
sebab tahun lepas buat pembedahan masukkan smthng..
sakit yer!
mesti sakit kan abah!
ouh abah!
baby tak dapat buat apa2..
abah kini semakin kurus!
ye tak dapat makan dan minum!
sebab dia sakit!
masa solat pun dia selalu tak lepas!

rasa macam nak nangis jer dan menjerit saja..

abah sabar tau!


kalau baby sedih tengok semua nangis baby akan ingat ini!

“Cobaan demi Cobaan senantiasa menimpa seorang mukmin dan mukminah pada
diri dan anaknya hingga ia bertemu Allah pada hari Kiamat tanpa membawa
kesalahan.” (Jami’ At Tirmidzi 2399).

SENYUM DALAM DUKA~

4 comments:

Mrs Salju Kasih said...

ya Allah..semoga kamu kuat sahabatku..doa itu senjata mukmin..semoga tabah=)

Cik Cahaya Kasih Ilahi said...

salam..syukran syahiirah,,syg slalu..
insya-Allah..ameen..

harishah halim said...

salam'alaik..
kak alin..
dugaan dari Allah itu untuk menguatkan jiwa kita..
kak alin sbr je la..
teruskan ceria2 mcm dulu..
kt boleh kirim doa je dr jauh utk abah kak alin ;)

Cik Cahaya Kasih Ilahi said...

salam..syukran sayang..huu..