Jan 24, 2010

JALAN YANG DIRI INI PILIH


bismillahirrahmanirrahim...
Assalamu'alaykum wbt..
Salam ukhuwwah wa mahabbah buat sahabat smua..
Bertemu kerna Allah kita jua di sini..
subhanallah..maha suci ALLAH..
terlalu banyak dosa yang hamba lakukan..
terima taubatku ya ALLAH..Allahuakbar..
selamat beribadat dan bermuhasabah sahabat2..
yang baik itu segalanya dr ALLAH..
dan yg buruk itu dari diri ana sndiri..
salam mawaddah...


Imam Hasan al Basri,"Wahai manusia, sesungguhnya aku sedang menasihati kalian, dan bukan bererti aku yang terbaik di antara kalian, bukan pula orang yang paling soleh di antara kalian. Sungguh akupun telah banyak melampaui batas terhadap diriku... Andaikata seorang muslim tidak memberi nasihat kepada saudaranya kecuali setelah dirinya menjadi sempurna, nescaya tidak akan ada para pemberi nasihat. Akan menjadi sedikit jumlah orang yang mahu memberi peringatan dan tidak akan ada orang yang berdakwah di jalan Allah.."

ana harapkan anda semua dapat menerima blog ini :
http://cikcahayakasihilahi.blogspot.com/

ana ingin berdakwah dijalanMu YA ALLAH..
kau redhakanlah serta berikanlah kekuatan pada diri ini..
Insya-Allah..ameen..

Selangkah ke alam perjuangan beerti selamanya dalam kepahitan.Biarlah menangis,terluka,kecewa & ditinggalkan.Semua itu lebih baik dari mati terkambus tanpa mujahadah.Kita tak sanggup selamanya terluka,tapi ingatlah,setiap titisan darah dari luka & air mata,itulah mahar kita ke syurga.Bila ditanya mengapa berjuang itu pahit,jawablah kerana syurga itu manis.

WalaU ku taHu JaLaN yAng kuLaLui iNi pENuH oNaK dAn dURi nAmUN pAsTi JuGa ku GagaHi DeMi cINtA daN kAsIhku pAdaMU..bIaRpUn bErJuTa yaNg MeNenTanG CukUp baGiku JiKa YaNg SATU bErsAma ku, ya RABBi..cUkuPLah ENGKAU baGiku.




No comments: